I'm in a bad mood

2019-02-15 / 11:24:26 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er! 
När et gapar som tommast här på bloggis då pangar jag till med det tråkigste blogginlägget på mycket länge. Jag precis som rubriken säger i ett riktigt bad mood. 
Jag känner mig trött, trött och åter trött. Jag var ju och kollade mina blodvärden för inte allt för länge sen (efter allt halsflussdrama) och enligt läkaren så har jag dåligt järn samt B12-värde och borde väl göra något åt den saken. 
Men det är nog bara en bråkdel av det som tynger mig. Jag känner att jag har stängt av. Jag har sås mycket orosmoment i mitt liv just nu och jag står bara med händerna i byxfickorna och undrar om jag någonsin kommer få någon ordning på det. Jag behöver en spark i baken. 
Det är stökigt hemma, plugget går trögt, intresset är svalnat samt att det känns som att livet bara vill sparka på en när man redan ligger ner. 
 
Efter matchen i lördags gick det ut att en av oss, en av våra supportrar saknades.
Redan på söndagkvällen drog Missing people igång och jag var inte sen med att hjälpa till i sökandet. Mellan 23 och 04.00 pågick det, för att sen återupptas igen kl 14 på måndagen. 
Igår nåddes vi av det hemska beskedet att den saknade påträffades, som befarat, i Nättrabyån. 
 
Men det är väl ingen annan än jag som kan sparka mig i baken och jag har därför nu skrivit en lista om vad som måste göras denna helgen. 
 
Fredag: 
Boka tid i tvättstugan, i bästa fall köra någon maskin redan idag. Se över inlämningsarbetet och bli klar med november, förhoppningsvis börja med december. Plocka iordning alla kläder som ligger slängda på soffan. Packa upp väskan från söket. Organisera i bra och ha högen, göra något åt ballongerna från nyår. Organisera "skafferiet". Sen är det handboll vid 17.30, vi ska vara matchvärdar. 

Lördag: 
Städa garderoberna i hallen. Gå iväg med panten. Sen bokad från 13.30 tills dess att matchen är slut 17.15. Försöka bli klar med inlämningsarbetet. Tömma bilen på skit. 
 
Söndag: 
Lämna in arbetet. Städa hela lägenheten, dammsuga och våttorka. 
 
Det kommer väl dyka upp fler punkter allt eftersom. Men såhär ser det ut just nu. Måste ta tag i alla städning för att åtminstone känna att jag kan komma hem till ett schysst hem. Sen kan jag ta tag i att styra upp mitt plugg för att uppnå ett bra flow på det. Jag känner att det är det jag har tappat i alla motgångar som varit just nu. Min egen styrka. Tips mottages på hur man bygger upp denna igen. Behöver en struktur och tydlighet. 
Det är liksom sånna småsaker nu som gör att jag känner att jag bryts ner. Katten tuggade sönder min laddsladd till datron igår, 800 kr för en ny. Där gick liksom luften ur mig, det var precis det jag inte alls hade varken tid eller råd med nu. 
Någon som vill bjuda på en weekend eller liknande så är jag up for it! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0