Nattbloggar

2015-04-22 / 00:13:03 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Ja, jag vet inte riktigt varför jag alltid hamnar i bloggmode på kvällen/natten men så är det av någon anledning. Jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite om mina senaste dagar. Jag bloggade ju i panik i förrgår om att livet gick emot mig. Det börjde med att jag har tappat mitt bankkort i helgen, så jävla klantigt och jobbigt. Men det är väl ingen jättegrej, det går ju att spärra och få ett nytt. Sen i förrgår så att jag och åt frukost samtidigt som jag kollade på någonting på datorn (*host* Harry Potter*host*) för att mitt i allt ta fram min nessesär för att börja sminka mig (som den ninja och tidspessimisten jag är på morgonen) men när jag ska lyfta nessesären till mig så stöter jag till kaffekoppen så att den välter, rakt ut över min dator. Får panik och kastar iväg datorn upp och ner på sängen så att kaffet ska rinna ut, vilket det typ gjorde. Ringde i panik till Elgiganten och förklarar vad som hänt (inte att jag multitaskade) och han på andra sidan sa att jag skulle åka till närmsta affär så att de fick titta på den. Hann knappt komma in i affären innan han i service sa "Men det är ju inget fel på den?" Så tydligen så hade kaffet inte hunnit leta sig in i systemet och min älskade MacBook Air mår prima. Men jag säger bara tack Gud för trygghetavtal, speciellt för en klumper som mig. Så det var väl allt om det. Men jag kände bara där och då i min panik att hade jag misslyckats med samhällsekonomin också den dagen då hade jag ju gått under jord. 
 
Idag har det varit en lång dag. Slutade skolan vid 14.30 men stannade kvar på skolan för att vi hade möte kl 18. Satt ute i det underbara vädret, solen riktigt brände på kinderna. Vi satt faktiskt ute ända till kl 17.30 då vi började röra oss mot mötet. Åt till och med vår middag ute. Sen var det möte från 18.00 till 21.00 ca. Ganska tråkigt. 
 
Imorgon är det upp tidigt som attan som gäller för att börja skolan 8.15, sen åker jag direkt till gymmet. Skönt att ha det avklarat redan på morgonen. Nu orkar knappt mina ögonlock hålla sig uppe längre så det är verkligen dags att stänga ihop. Ska faktiskt örsöka bli bättre på att lägga upp mobilbloggar på dagarna, lite mer live så att säga. Men är dålig på att ta bilder osv och tycker det är så himla tomt och tråkigt när man bloggar med bara text. Men som sagt, jag ska bättra mig nu. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0