9 sköna år senare

2015-04-08 / 00:31:01 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Tänkte skriva att jag för sista gången har bäddat ner mig i min sköna säng, i rummet som har varit mitt i 9 år. Men jag kom på att jag hinner komma hem en runda till innan huset inte tillhör Familjen Lilja/Petersson/Petersen längre. Jag kommer tillbaka till Stockholm redan den 28 april. Men kommer ju inte kunna tillbringa så mycket av min tid hemma då eftersom jag är på Gotland tre dagar. Då kommer det förmodligen stå packning på schemat. Jag ska packa ner 9 år i lådor. Det stämmer visserligen inte heller helt eftersom mitt rum är relativt nyrenoverat. Men det är en kostig känsla som kommer ändå när man tänker på det. Att jag inte längre ska bo här, under det tak som jag har kallat hem så extremt länge. Ett hus som jag kan varenda skrymsle och vrå på. Men det är inte bara läskigt, det ska bli förbannat kul också, kul att börja om på nytt. Skapa sig nya minnen på ett nytt ställe. 
 
Imorgon så lämnar jag Stockholm igen, tiden hemma har gått så extremt fort. Som vanligt så gör den alltid det hemma. Men nu är det nya tag i Luleå och nu ska jag faktiskt gå all in i skolan. Jag ska klara den här skiten jag har framför mig nu. Jag ska plugga tills ögonen trillar ur mig. Typ. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0